Zásady ochrany osobných údajov a informácie o spracúvaní osobných údajov
(ďalej len „Zásady“)
I. Úvodné ustanovenia
1. Tieto Zásady sú spracované v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EU) 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (GDPR) a v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov č. 18/2018 Z.z.. Cieľom týchto Zásad je poskytnúť Účastníkom základné informácie ohľadom spracovania osobných údajov.
2. Pre potreby týchto Zásad sa rozumie:
- Prevádzkovateľom K-system.CZ s.r.o., identifikačné číslo 27756246, so sídlom U Kuchyňky 2/180, 674 01 Třebíč, e-mail: info@k-system.cz
- Dotknutou osobou fyzická osoba, ktorá vyplní a odošle Prevádzkovateľovi registračný/objednávkový formulár z webu; a
- Osobnými údajmi meno a priezvisko, adresa bydliska, emailová adresa, telefónne číslo, identifikačné číslo podnikajúcej fyzickej osoby a daňové identifikačné číslo podnikajúcej fyzickej osoby.
Prevádzkovateľ ako správca Osobných údajov týmto informuje o spôsobe a rozsahu spracovania Osobných údajov, vrátane rozsahu práv Dotknutej osoby súvisiacich so spracovaním Osobných údajov.
3. Prevádzkovateľ je K-system.CZ s.r.o. a za týmto účelom prevádzkuje web www.flystork.cz, ktorého súčasťou je e-shop. V rámci tejto služby sú Prevádzkovateľom spracúvané Osobné údaje:
- v rozsahu, v akom boli poskytnuté v súvislosti s objednávkou Tovarov alebo služieb Prevádzkovateľa, resp. v rámci rokovaní o uzavretí zmluvy s Prevádzkovateľom, ako aj v súvislosti s uzatvorenou zmluvou; a
- za účelom/účelmi uvedenými nižšie.
Prevádzkovateľ ďalej spracúva Osobné údaje Dotknutých osôb aj v súvislosti s marketingom Prevádzkovateľa.
4. Prevádzkovateľ je správcom Osobných údajov. Osobné údaje nie sú spracúvané žiadnym iným subjektom. K spracovávaným Osobným údajom bude mať prístup len správca.
II. Účel spracovania Osobných údajov
1. Prevádzkovateľ spracúva Osobné údaje pre nasledujúce účely:
- zaistenie uzatvorenia a následného plnenia zmluvného záväzku medzi Prevádzkovateľom a Dotknutou osobou (čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR). Z takéhoto vzťahu vyplývajú ďalšie zákonné povinnosti a Prevádzkovateľ tak musí spracúvať Osobné údaje aj za týmto účelom (čl. 6 ods. 1 písm. C) GDPR);
- na marketingové účely, aby Prevádzkovateľ čo najlepšie prispôsobil ponuku svojich Tovarov a služieb a obchodné oznámenia ohľadom nich potrebám Dotknutých osôb, pre tento účel spracúvania Prevádzkovateľ získava jednoznačný súhlas Dotknutej osoby (čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR;
- na ochranu svojich oprávnených záujmov (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR), ktorými sú riadne a včasné plnenie dohodnutého zmluvného záväzku medzi Prevádzkovateľom a Dotknutou osobou, plnenie zákonných povinností, ktoré Prevádzkovateľovi zo zmluvného vzťahu medzi ním a Dotknutou osobou vyplývajú, ochrana reputácie Prevádzkovateľa ako správcu webu a ochrana majetkových záujmov Prevádzkovateľa pre prípadné súdne spory.
III. Ochrana Osobných údajov a informácie o spracúvaní
- Na Dotknuté osoby sa vzťahuje zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov, v znení neskorších predpisov a ďalšie príslušné právne predpisy.
- Dotknutá osoba berie na vedomie, že odoslaním vyplneného registračného formulára započne spracovávanie Osobných údajov Prevádzkovateľom.
- Ak Dotknutá osoba neposkytne svoje Osobné údaje, nie je možné uzavrieť zmluvu s Prevádzkovateľom alebo mu poskytnúť služby z nej vyplývajúce. Osobné údaje sú v tejto súvislosti nevyhnutné pre poskytnutie konkrétnej služby či Tovaru Prevádzkovateľa.
- Poskytovanie Osobných údajov Prevádzkovateľovi je všeobecne zmluvnou a zákonnou požiadavkou. Ohľadom poskytovanie Osobných údajov na marketingové účely, čo nepredstavuje plnenie zmluvnej a zákonnej povinnosti Prevádzkovateľa, je od Dotknutej osoby vyžadovaný súhlas. Pokiaľ Dotknutá osoba neudelí Prevádzkovateľovi súhlas na spracovanie Osobných údajov na marketingové účely, neznamená to, že by Prevádzkovateľ v dôsledku toho odmietol poskytovať svoje služby.
- Osobné údaje budú spracúvané po dobu rokovaní o uzavretí zmluvy medzi Prevádzkovateľom a Dotknutou osobou, a to za účelom uzavretia zmluvy, ako aj po dobu trvania zmluvného vzťahu, či po dobu stanovenú v súhlase.
- V prípade uzavretia zmluvy podľa Obchodných podmienok Prevádzkovateľa budú Osobné údaje spracúvané a uchovávané po dobu nasledujúcich 36 mesiacov pre prípad vzniku sporu týkajúceho sa vzťahu medzi Prevádzkovateľom a Dotknutou osobou, a to za účelom ochrany oprávnených záujmov Prevádzkovateľa.
- Na účely plnenia zákonnej povinnosti archivácie účtovných dokladov na základe zákona č. 563/1991 Sb. o účetníctví v znení neskorších predpisov, budú Osobné údaje (okrem e-mailovej adresy a telefónneho čísla) ďalej spracúvané a uchovávané po dobu 5 rokov počnúc rokom po roku, v ktorom došlo k uzatvoreniu zmluvy medzi Prevádzkovateľom a Dotknutou osobou.
- Po uplynutí lehoty uvedenej v článku III. ods. 5, ods. 6 a ods. 7 Prevádzkovateľ Osobné údaje zlikviduje.
- Dotknutá osoba je povinná Prevádzkovateľovi poskytnúť len pravdivé a presné Osobné údaje.
- Prevádzkovateľ vynaloží maximálne úsilie, aby nedošlo k neoprávnenému spracúvaniu.
- Osobné údaje sú a budú spracúvané v elektronickej podobe neautomatizovaným spôsobom.
- Dotknutá osoba berie na vedomie, že jej Osobné údaje sú uložené v datacentrách spoločnosti [Google LLC]. Prevádzkovateľ využíva služby [G Suite a Google Cloud Platform], ktorých prevádzka je v súlade s európskymi normami ochrany osobných údajov.
- Dotknutá osoba berie na vedomie, že môže dochádzať k ukladaniu cookies spoločnosti [Google LLC] na jeho zariadenie.
IV. Práva Účastníka súvisiace so spracúvaním
1. Dotknutá osoba má právo svoj súhlas (v prípadoch, kde spracúvanie Osobných údajov prebieha na základe súhlasu) so spracúvaním poskytnutých Osobných údajov kedykoľvek odvolať. Odvolanie súhlasu so spracúvaním Osobných údajov však nie je možné v rozsahu a na účely plnenia zákonnej povinnosti Prevádzkovateľom. Odvolaním súhlasu nie je dotknutá zákonnosť spracúvania založená na súhlase udelenom pred jeho odvolaním. Odvolanie súhlasu tiež nemá vplyv na spracúvanie Osobných údajov, ktoré správca spracúva na základe iného právneho základu, ako je súhlas (tj. hlavne ak je spracúvanie nevyhnutné pre výkon zmluvy, právnej povinnosti či z iných dôvodov uvedených v platných právnych predpisoch). Odvolať súhlas možno vyplnením formulára / odškrtnutím políčka / zaslaním odvolanie na adresu sídla Prevádzkovateľa alebo pomocou odkazu v e-mailovej komunikácii.
2. Dotknutá osoba má ďalej právo:
a. Byť informovaná o spracúvaní svojich Osobných údajov
- Dotknutá osoba je oprávnená od Prevádzkovateľa požadovať informácie, či sú Osobné údaje spracúvané alebo nie. Ak sú Osobné údaje spracúvané, má Dotknutá osoba právo od Prevádzkovateľa požadovať informácie najmä o totožnosti a kontaktných údajoch Prevádzkovateľa, jeho zástupcovi a prípadne poverencovi pre ochranu osobných údajov, o účeloch spracúvania, o kategóriách dotknutých Osobných údajov, o príjemcoch alebo kategóriách príjemcov Osobných údajov, o oprávnených záujmoch Prevádzkovateľa, o zozname práv Dotknutej osoby, o možnosti obrátiť sa na Úrad na ochranu osobných údajov, o zdroji spracúvaných osobných údajov a o automatizovanom rozhodovaní a profilovaní.
- Ak Prevádzkovateľ mieni ďalej Osobné údaje Dotknutej osoby spracúvať na iný účel, než pre ktorý boli získané, poskytne Dotknutej osobe ešte pred uvedeným ďalším spracúvaním informácie o tomto inom účele a ďalšie príslušné informácie.
b. Požadovať od Prevádzkovateľa prístup k jeho Osobným údajom
- Dotknutá osoba je od Prevádzkovateľa oprávnená požadovať informáciu, či sú jej Osobné údaje spracúvané alebo nie a ak áno, má prístup k informáciám o účeloch spracovania, kategóriách dotknutých Osobných údajov, príjemcoch alebo kategóriách príjemcov, dobe uchovávania osobných údajov, informácie o jej právach (práva požadovať od Prevádzkovateľa opravu alebo vymazanie, obmedzenia spracovania, vzniesť námietku proti tomuto spracúvaniu), o práve podať sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov, informácie o zdroji osobných údajov, informácie o tom, či dochádza k automatizovanému rozhodovaniu a profilovaniu a informácie týkajúce sa použitého postupu, ako aj významu a predpokladaných dôsledkoch takéhoto spracúvania pre Dotknutú osobu, informácie a záruky v prípade odovzdávania Osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácie. Dotknutá osoba má právo na poskytnutie kópií spracúvaných Osobných údajov. Právom získať túto kópiu však nesmú byť nepriaznivo dotknuté práva a slobody iných osôb.
c. Na opravu poskytnutých Osobných údajov
- Pokiaľ došlo na strane Dotknutej osoby napríklad k zmene bydliska, telefónneho čísla alebo inej skutočnosti, ktoré možno považovať za Osobný údaj, má Účastník právo od správcu požadovať opravu spracúvaných Osobných údajov. Naviac má Dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných Osobných údajov, a to aj poskytnutím dodatočného vyhlásenia.
d. Na vymazanie poskytnutých Osobných údajov
- V určitých stanovených prípadoch má Dotknutá osoba právo požadovať, aby Prevádzkovateľ jej Osobné údaje vymazal. Medzi takéto prípady patrí napríklad, že spracúvané údaje nie sú pre vyššie spomínané účely naďalej potrebné. Prevádzkovateľ Osobné údaje maže po uplynutí času nevyhnutnosti automaticky, Dotknutá osoba sa však môže na neho so svojou žiadosťou kedykoľvek obrátiť. Žiadosť Dotknutej osoby potom podlieha individuálnemu posúdeniu (aj napriek právu Dotknutej osoby na výmaz môže mať Prevádzkovateľ povinnosť či oprávnený záujem si Osobné údaje Dotknutej osoby ponechať) a o jej vybavení je Dotknutá osoba detailne informovaná.
e. Na obmedzenie spracúvania Osobných údajov
- Prevádzkovateľ spracúva Osobné údaje Dotknutej osoby iba v nevyhnutne potrebnom rozsahu. Ak by však Dotknutá osoba mala pocit, že Prevádzkovateľ napr. prekračuje vyššie stanovené účely, pre ktoré Osobné údaje spracúva, môže Dotknutá osoba podať žiadosť, aby jej Osobné údaje boli spracúvané výhradne pre najnutnejšie zákonné dôvody, alebo aby boli Osobné údaje blokované. Žiadosť Dotknutej osoby potom podlieha individuálnemu posúdeniu a o jej vybavení bude detailne informovaná.
f. Podať sťažnosť na Úrade pre ochranu osobných údajov
- Dotknutá osoba sa môže kedykoľvek obrátiť s podnetom či sťažnosťou vo veci spracúvania Osobných údajov na dozorný orgán, a to na Úrad na ochranu osobných údajov, so sídlom Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, webové stránky https://www.uoou.cz/
3. V prípade, že by sa Dotknutá osoba domnievala, že Prevádzkovateľ vykonáva spracúvanie jej Osobných údajov, ktoré je v rozpore s ochranou jeho súkromného a osobného života alebo v rozpore s príslušnými právnymi predpismi, najmä ak sú Osobné údaje nepresné s ohľadom na účel ich spracovania, môže:
- požiadať Prevádzkovateľa o vysvetlenie, a to e-mailom na adresu info@k-system.cz
- namietať proti spracúvaniu a požadovať e-mailom zaslaným na adresu info@k-system.cz, aby Prevádzkovateľ zabezpečil odstránenie takto vzniknutého stavu (napr. blokovaním, vykonaním opravy, doplnením alebo likvidáciou Osobných údajov). Prevádzkovateľ o námietke bezodkladne rozhodne a informuje Dotknutú osobu. Ak nevyhovie Prevádzkovateľ námietke, má Dotknutá osoba právo obrátiť sa priamo na Úrad na ochranu osobných údajov. Týmto ustanovením nie je dotknuté oprávnenie Dotknutej osoby obrátiť sa so svojím podnetom na Úrad na ochranu osobných údajov priamo.
4. Dotknutá osoba môže svoje vyššie uvedené práva uplatniť písomne na adrese K-system.CZ s.r.o., U Kuchynky 2/180, 674 01 Třebíč, alebo elektronicky na adrese info@k-system.cz.
5. Ak požiada Dotknutá osoba o informáciu o rozsahu či spôsobe spracúvania svojich Osobných údajov, je jej Prevádzkovateľ povinný túto informáciu odovzdať bezodkladne, najneskôr však do jedného mesiaca od doručenia žiadosti na adresu Prevádzkovateľa K-system.CZ s.r.o., U Kuchyňky 2/180, 674 01 Třebíč.
6. Pokiaľ Dotknutá osoba uplatní právo na prístup k Osobným údajom v elektronickej forme, Prevádzkovateľ jej požadované informácie poskytne aj v elektronickej podobe, pokiaľ Dotknutá osoba nepožiada o iný spôsob poskytovania informácií.
7. Prevádzkovateľ je oprávnený v prípade opakovanej a neopodstatnenej žiadosti o poskytnutie fyzické kópie spracúvaných Osobných údajov účtovať primeraný poplatok za administratívne náklady s tým spojené.
8. Osobné údaje nie sú automaticky vyhodnocované.
V. Záverečné ustanovenia
- Všetky právne vzťahy vznikajúce pri spracúvaní Osobných údajov sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to bez ohľadu na to, odkiaľ bol prístup k nim realizovaný. K riešeniu prípadných sporov vzniknutých v súvislosti s ochranou súkromia medzi Dotknutou osobou a Prevádzkovateľom sú príslušné české súdy.
- Dotknuté osoby, ktoré prostredníctvom registračného formulára poskytnú svoje Osobné údaje za účelom uzavretia zmluvy s Prevádzkovateľom, či poskytnú súhlas so spracúvaním Osobných údajov, tak robia dobrovoľne, svojim menom a Prevádzkovateľ ich činnosť nijako neriadi.
- Znenie Zásad môže Prevádzkovateľ zmeniť či doplňovať. O každej takejto zmene Prevádzkovateľ informuje Dotknuté osoby e-mailom.
- Tieto Zásady nadobúdajú účinnosť 1. apríla 2018. Posledná aktualizácia 26. 11. 2020.